چرا زیتون شکسته؟


زیتون شکسته‌ چیست‌ ؟و چه تفاوتی با بقیه زیتونها داراست ؟

زیتون میوه‌ خیلی تلخ‌ و اسیدی می باشد .شاید برای شما پیش‌ آمده که میوه‌ زیتونی از نهال چیده باشید و همان زمان میل کرده باشید . اینقدر این تلخی‌ بی‌نهایت خواهد بود که حتی چند ثانیه‌ هم نمیتوان آن را در دهان نگه داشت . در جهان شیوه های متفاوتی برای از میان بردن‌ این تلخی‌ وجود خواهد داشت .یکی از شیوه های کهن و حتماً بدون مشکل آن که انسان های محدوده رودبار گیلان از پیش آنرا اعمال می کردند شکستن‌ زیتونها پس از کندن خواهد بود با ما همراه باشید در سایت زیتون وحید و توحید

دقت نمائید فوری پس از کندن زیتون از نهال ، زیتونها به وسیله سنگ یا دستگاهی شبیه‌ غلطک شکسته‌ می گردند جوری که گوشته آن ترک‌ برداشته هرچند هسته‌ بدون مشکل می ماند و قیافه ای مثل پسته خندان پیدا‌ میکند .

با شکستن‌ زیتون اندکی از اسید ان برون می گردد پس از دو مرتبه ابکشی و بعد غوطه‌ ور نمودن آن در اب و نمک ، مقدار قابل‌ توجهی از تلخی‌ زیتونها کم می شود و سزاوار استفاده می گردد .

زیتون شکسته‌

البته این را بدانید که زیتون شکسته‌ مدام رگه‌های‌ تلخ‌ را همراه خواهد داشت تنها از شدت‌ آن کم می گردد . با دقت به اینکه بقیه زیتونهای نشکسته با بکارگیری از سود‌ سوز‌ آور تلخی‌ گیری می گردند ، معطوف می شویم که زیتون شکسته‌ یکی از سالم‌ ترین زیتونها خواهد بود .

چنانچه زیتون یک مزه همه‌ روزه‌ و مداوم در سفره شما می باشد یا اگر به سفارش دکتر هدف صرف زیتون را دارید شک نکنید که حتما باید زیتون شکسته‌ استفاده بکنید .

تلخی زیتون شکسته‌ تا حد فراوانی با آبکشی نمودن آن کمتر می گردد و بی‌تردید قادر خواهید بود با مزه دهنده های اصلی مانند ابلیمو یا اب انار این تلخی‌ را با ترشی طبیعی‌ تلفیق نمائید .

در هر صورت به یاد‌ داشته باشید که زیتون یک میوه‌ تلخ‌ خواهد بود و بقیه زیتونهای خوشمزه موجود‌ در فروشگاه ها از متد های صنعتی برای شیرین گشتن بکارگیری کرده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *