تشخیص‌ روغن زیتون اصل

تشخیص‌ روغن زیتون اصل : 69 درصد روغن زیتونهای فروخته گشته در مملکت های خارجی‌ تقلبی‌ می باشد یا ناخالصی خواهد داشت . اکنون تفکر نمائید این شمار در ایران چقدر خواهد بود ؟ ! دکتر‌ OZ با اظهار تئوری درمورد این که 80 درصد روغن‌های‌ زیتون تقلبی‌ می باشند ، مورد‌ دادخواست قرار گرفت با ما همراه باشید در سایت زیتون وحید و توحید

بنابراین داستان‌ حقیقی چه چیزی است ؟ چنانچه این موردها اشتباه می باشد ، چطور این قصه این اندازه کش پیدا‌ کرده است‌ ؟ و شما ، استفاده کننده محترم الزاماً باید درمورد گزینش روغن زیتون خوب چه چیزی را بدانید ؟ موردهای پایین را بخوانید تا همه‌ چیز‌ را متوجه شوید . در شروع بیایید قضیه ” روغن زیتون تقلبی‌ ” را که زیاد شده ، وارسی کنیم .

 

قضیه چه چیزی است ؟

مقاله اصلی‌ در ماه مارس 2015 منتشر‌ شد . آدرس‌ سایتی که به صفحه‌ ای منتهی‌ می گردد که وجود نخواهد داشت . تکان‌ دهنده خواهد بود . (سایت بسته‌ گشته است)
این ادعا‌ها‌ این‌گونه می باشد : “69 درصد روغن‌های‌ زیتون معامله شده” گویی تقلبی‌ می باشند .”
شما مجبور نیستید هرروز مقاله‌های پژوهشی را مطالعه کنید تا هشیار شوید که عنوان ” احتمالا‌ تقلبی‌ ” سند قابل‌ قبولی برای مجله‌ها نخواهد بود .
شواهد مرتبط به این واقعه در آتش‌سوزی‌ از میان رفت و ظن ویروسی گشتن روغن‌ها‌ رد شد و شناسایی حقیقت از کذب پیچیده تر شد.
گزارشی در سال 2019 منتشر‌ شد . این مطالعه‌ که به وسیله دانشگاه دیویس کالیفرنیا منتشر‌ شد ، هیچگاه خاطرنشان نکرد که روغن‌های‌ متخلف‌ “تقلبی” می باشند . آورده شده است‌ كه روغن‌ها‌ دارای درجه‌ خلوص‌ پایینی‌ بودند . وقایع مجعول ، رسانه های تصویری‌ و کانال‌های‌ مربوط به خبر 24 ساعته این چنین‌ از قضیه‌ برداشت‌ کردند .

شیوه ایمن برای شناخت روغن زیتون اصل

1- روغن زیتون عالی و باکیفیت بویی مشابه عطر زیتون و یا برگ‌ زیتون داراست . ضمنا رنگ روغن زیتون بایست زرد متمایل به سبز باشد‌.

2- چنانچه یک قاشق روغن زیتون را در دهان خویش بریزید و در دهان بچرخانید و با بوییدن هوا‌ آن را داخل دهید ، بایستی پس از چند ثانیه در گلوی خویش تلخی‌ و تندی‌ شدیدی حس نمائید به نحوی که گلوی شما بسوزد یا به سرفه‌ بیفتید .درست پس از یک دقیقه طعم تلخی‌ و تندی‌ از میان می‌رود و خوشمزه می گردد . ضمن‌ اینکه شخص با میل کردن این روغن‌ در دهان خویش حس چربی نمی‌کند .

3- با میل کردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان حس شیرینی و در نهایت آن حس تلخی‌ و سوزش‌ می کنیم .

4- همه روغن‌ها‌ به مرور‌ زمان‌ اکسیده می گردند . همانند دانه‌های‌ قهوه که با سپری شدن زمان‌ برشته‌ می گردند ، برای خاطرجمعی از تازگی‌ و عدم اکسیده گشتن ، در پی روغن‌هایی‌ باشید که تاریخ‌ تولید‌ و انقضای آنها روی بسته‌ بندیشان ثبت گشته باشد‌ .

5- از ” تست‌ یخچال” بکارگیری نمائید . با دقت به محتوای‌ چربیهای اشباع‌ نشده بالای آن ها ، 100 درصد روغن زیتون های فرا بکر‌ جامد‌ می باشند ، این به این علت خواهد بود که آنها حل‌شده نیستند . در پی ناهماهنگی هایی از قبیل توده‌ ها ، انعقاد‌ها‌ و رگه‌هایی‌ باشید که بیانگر وضعیت کیفی پایین‌ روغن‌ یا حتی اضافه کردن روغن‌هایی‌ به‌جز زیتون می باشند .


3 مساله کاربردی

نور ، رطوبت‌ و حرارت روال اکسیداسیون را سرعت می بخشد . ظروف روغنی با رنگ روشن‌ که ماهها پیش از خریداری آنها روی گنجه های سوپر‌ مارکتها قرار دارند ، احیاناً یک یا دو درجه‌ وضعیت کیفی پایین‌ تری در مقابل وقتی که در ظرف ریخته می گردند داشته باشند . برای کاهش‌ وزن زمان‌ از تولید به منزل شما و نیز برای کاستن پتانسیل اکسیداسیون ، روغن‌ها‌ را بی واسطه از تولید‌ کنندگان تهیه نمائید . روغنهای خویش را به دور‌ از روشنایی و حرارت نگهداری بکنید . یک کابینت بهتر‌ از اپن آشپزخانه خواهد بود . کابینت پهلو اجاق‌ گاز هم مکان خوبی نخواهد بود چون بر بستر اثرگذاری گرما آشپزی قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *